لوگوی سیپان هولدینگ
محصولات شیمیایی و کاربرد ها
محصولات شیمیایی و کاربرد ها

محصولات شیمیایی و کاربرد ها

ماده شیمیایی حالتی از ماده است که ترکیب شیمیایی و ویژگی‌های ثابتی دارد. به همین دلیل، نمی‌توان آن را با روش‌های فیزیکی بدون شکستن پیوندهای شیمیایی به اجزاء دیگر تجزیه کرد. مواد شیمیایی می‌توانند یک ماده ساده، ترکیب شیمیایی یا آلیاژ باشند. عنصرهای شیمیایی بسته به تعریف می‌توانند در این تعریف صدق کنند یا نکنند. برای آشنایی با محصولات شیمیایی، کاربرد ها و قیمت محصولات شیمیایی در این مقاله همراه ما باشید.

انواع محصولات شیمیایی:

در کل می توان گفت تمام مواد موجود در اطراف ما مواد شیمیایی هستند. در این راستا محصولات شیمیایی به صورت طبیعی و یا به صورت مصنوعی (سنتزی) تهیه شده اند. این مواد می توانند به صورت جامد باشند (مانند انواع پلاستیک ها, لاستیک ها, نمک ها و غیره). همچنین میتوانند به صورت مایع وجود داشته باشند (مانند انواع حلال ها, دارو های مایع و …) و یا به صورت گاز باشند (مانند انواع گازهای تنفسی و تزئینی در بادکنک ها).

تقسیم بندی مواد شیمیایی:

  • PFAS (پلی فلورو آلکیل ها)
  • ضد میکروب ها
  • ضد احتراق ها
  • بیس فنول + فتالات ها
  • حلال ها
  • فلزات

چند مورد از محصولات شیمیایی و کاربرد ها:

اسید نیتریک (Nitric Acid):

اسید نیتریک (HNO3) یک ترکیب شیمیایی است که به صورت مایع بی رنگ یا سفید، شفاف و سرخط دارای خواص اسیدی است. این اسید از مخلوطی از نیتروژن، اکسیژن و هیدروژن تشکیل می شود. از طرف دیگر نیتریک اسید یکی از اسیدهای قوی و با قوی ترین خواص اسیدی بین اسیدهای معمول قرار دارد. این اسید قابلیت تولید یون هیدروژن (H+) در محلول را دارد و به همین دلیل خواص اسیدی قوی دارد. از سویی دیگر این ماده با فلزات قوی و بسیاری از غیر فلزها و ترکیبات آلی و الیفاتیک واکنش می دهد.

کاربرد اسید نیتریک:

  • تولید مواد شیمیایی مانند نیتروگلیسیرین، نیتروسلولز و انواع نیتراتها
  • استفاده در صنایع شیمیایی برای تولید کودها، مواد اولیه صنایع رنگرزی، قلیاها و انواع پلاستیکها
  • مورد مصرف در صنایع الکترونیک به عنوان ماده منتقل کننده بار در ساخت ترانزیستورها و مدارهای الکترونیکی
  • در آزمایشگاه ها به عنوان ماده شیمیایی برای تست و آزمایش مواد و ترکیب شیمایی
  • در صنایع معدنی به عنوان عامل حل کننده برای استخراج طلا و فلزات از ماده معدنی
  • مورد نیاز در صنایع نساجی برای رنگرزی و پرداخت پارچه ها

قیمت اسید نیتریک:

در ادامه اگر به دنبال بهترین قیمت خرید اسید نیتریک ۱۴۰۳ هستید، شرکت سیپان بهترین گزینه را ارائه می‌دهد. خرید اسید نیتریک با خلوص بالا از برندهای معتبر مانند پتروشیمی شیراز، کارون و صنایع شیمیایی اصفهان، به صورت عمده در دسترس است. همچنین شرکت سیپان، با سابقه‌ای طولانی و حرفه‌ای در زمینه تامین و بسته‌بندی این محصول، از پیشگامان این صنعت به شمار می‌رود بنابراین انتخابی مناسب برای نیازهای صنعتی و شیمیایی شماست.

اسید نیتریک از کجا بخریم؟

برای تهیه نیتریک اسید با کیفیت بالا و قیمت رقابتی با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

09134268359

ساختار شیمیایی اسید نیتریک

سود پرک (Caustic Soda):

کاستیک سودا یا همان سدیم هیدروکسید (Sodium hydroxide) یک ترکیب شیمیایی قوی آلکالی است. فرمول شیمیایی آن NaOH که همانطور که واضح است از یک اتم سدیم، یک اتم اکسیژن و یک اتم هیدروژن تشکیل گردیده است. این ترکیب در شرایط استاندارد به صورت جامد بلوری سفید و حل شده در آب به صورت محلولی شفاف و بی رنگ در می آید. کاستیک سودا یکی از مواد شیمیایی اساسی و پر کاربرد است. در نتیجه در صنایع مختلف به عنوان یک ماده شیمیایی اساسی مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد سود پرک یا کاستیک سودا:

۱ – صابون سازی: سدیم هیدروکسید یا سود پرک به عنوان یک ماده نرم کننده در تولید صابون استفاده می شود.

۲ – پالایش نفت: در فرایندهای پالایش نفت از کاستیک سودا برای تجزیه اسیدهای آلی موجود در نفت استفاده می شود.

3- کاغذ سازی: در فرایند روشن کردن خمیر کاغذ، از کاستیک سودا برای افزایش PH استفاده می کنند.

۴-  الکترولیز: از سدیم هیدروکسید در برخی فرایندهای الکترولیز برای جداسازی ترکیبات شیمیایی استفاده می شود.

5- مواد غذایی: در برخی فرایندهای تولید مواد غذایی از سدیم هیدروکسید برای تنظیم PH و پاکسازی استفاده می شود.

6- تصفیه آب: کاستیک سودا به عنوان یک ماده باز قوی در فرایندهای تصفیه آب و تنظیم PH مورد استفاده قرار می گیرد.

حلال 402 (Solvent):

حلال ۴۰۲ یک ماده بی رنگ و با بوی مشخص است که از نفت مشتق شده و اغلب یکی از جایگزین های الکل های نفتی است زیرا در آب قابل انحلال نیست. این ماده پرمصرف در سراسر دنیا به عنوان بهترین و کاربردی ترین حلال ها با نام های وایت اسپریت و یا مینرال اسپریت نیز شناخته می شود.

تینر 20000 (Thinner):

این نوع تینر جهت رقیق نمودن رنگ‌های نیترو سلولزی، کیلر، سیلر و رنگ‌های فوری هوا خشک بکار می‌رود. تینر را به آرامی به رنگ افزوده و پس از بهم زدن و یکنواخت کردن، رنگ قابل استفاده است.

کابرد تینر 20000:

  • رقیق سازی رنگ‌ها
  • شستشوی ابزارهای صنعتی
  • تمیز کردن ابزارهای آغشته به رنگ
  • جلوگیری از سفت شدن رنگ‌ در هنگام باز ماندن در رنگ

مخلوط زایلین (Mixed Xylene):

در یک تعریف یا بیان ساده در پاسخ به این سوال که زایلین مخلوط چیست می توان گفت یک هیدروکربنی آروماتیک است. زایلین یا به عبارت دیگر دی متیل بنزن نام 3 ایزومر ( پارا-زایلین، اورتو-زایلین و در نهایت متا-زایلین است. با این اوصاف، به علت مخلوط بودن این سه نوع ایزومر به آن مخلوط زایلین گفته میشود.

عوامل موثر بر قیمت محصولات شیمیایی:

خرید و فروش مواد شیمیایی یکی از حوزه های اقتصادی فعال در دنیاست که مواد اولیه صنایع مختلف را تامین می کند. خرید و فروش مواد شیمیایی همواره به تغییرات در بازارهای جهانی واکنش نشان داده و از آنها تاثیر می پذیرد و بخش بزرگی از درآمد اقتصادی کشورها را تشکیل می دهد.

قیمت محصولات شیمیایی در بازار به چه عواملی بستگی دارد؟

خرید و فروش و قیمت محصولات در بازار مواد شیمیایی به عواملی مثل نرخ دلار، درصد خلوص، برند تولید کننده، مرغوبیت و سود فروشنده بستگی دارد.

قیمت محصولات شیمیایی:

مجموعه هلدینگ سیپان ، بازوی تجاری کلیه مجتمع های پتروشیمی و پالایشگاه ایران است. همچنین این هولدینگ در  همکاری صمیمانه با شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌ فارس (به عنوان یکی از بزرگترین هلدینگ های فعال در عرصه پتروشیمی کشور ) است. در نهایت برای دریافت بهترین قیمت محصولات شیمیایی این مجموعه اولین انتخاب متقاضیان است.

برای دریافت قیمت محصولات شیمیایی، مشاوره و تامین محصولات با کیفیت همین حالا با متخصصان ما ارتباط برقرار کنید. 

09134268359

 

دیدگاهتان را بنویسید

محصولات شیمیایی و کاربرد ها