لوگوی سیپان هولدینگ
اسید نیتریک صنعتی و آزمایشگاهی
فورمول اسید نیتریک و شیشه حاوی اسید نیتریک آزمایشگاهی

اسید نیتریک صنعتی و آزمایشگاهی

در مقالات قبلی به طور مفصل راجع به اسید نیتریک، خطرات و ایمنی آن و بهترین قیمت خرید آن صحبت کرده ایم. برای مشاهده مشخصات فنی و اطلاعات بیشتر راجع به خرید اسید نیتریک صنعتی و آزمایشگاهی با ما در این مقاله همراه باشید.

مشخصات فنی اسید نیتریک:

آماده سازی و تولید نیتریک اسید صنعتی به زمان کیمیاگران اولیه باز می گردد. در سال 1776 لاوازیه نشان داد که داخل آن اکسیژن وجود دارد.

ویژگی ها و مشخصات مقدار
نام اسید نیتریک – نیتریک اسید
فورمول شیمیایی HNO3
شکل ظاهری مایع
رنگ بی رنگ
نقطه جوش 83 درجه سانتی گراد
نقطه ذوب -42 درجه سانتی گراد
چگالی1.51 گرم بر سانتی متر مکعب

آشنایی با اسید نیتریک آزمایشگاهی:

اسید نیتریک آزمایشگاهی که با نام جوهر شوره نیز معروف است. این ماده در گروه اسیدهای قوی قرار دارد. در نتیجه شامل بویی تند و رنگی شفاف می شود. چنانچه درب ظرف را بردارید محلول کم کم تبخیر می شود. به مرور زمان به اکسیدهای نیتروژن و آب تجزیه میشود و رنگ آن از بی رنگ به زرد تغییر رنگ خواهد داد. چنانچه در برابر نور قرار گرفته باشد نیز مقداری از آن تجزیه خواهد شد. به همین منظور می بایست تحت شرایط خاص نگهداری شود.

آشنایی با اسید نیتریک صنعتی:

اصلی‌ترین کاربرد اسید نیتریک صنعتی برای تولید کودها است. اسید نیتریک با آمونیاک خنثی می‌شود.در نتیجه تشکیل نیترات آمونیوم می‌دهد. این برنامه ۷۵–۸۰٪ از ۲۶ میلیون تن تولید سالانه را مصرف می‌کند. سایر کاربردهای اصلی برای تولید مواد منفجره، پیش سازهای نایلون و ترکیبات آلی ویژه است.

تفاوت اسید نیتریک صنعتی و اسید نیتریک آزمایشگاهی:

اسید نیتریک دارای دو گرید صنعتی و آزمایشگاهی است. بنابراین آنالیز این دو نوع گرید باهم متفاوت است. هزینه تامین اسید نیتریک آزمایشگاهی بالاتر است. همچنین گرید آزمایشگاهی در آزمایشگاه ها و شرایط به خصوص استفاده میشود. بیشترین مصرف و خرید اسید نیتریک صنعتی، در صنایع تولید کود های شیمیایی، مواد منفجره و پیش ساز های نیلون است.

گرید با کیفیت اسید نیتریک

خرید اسید نیتریک صنعتی:

اسید نیتریک جزو آن دسته از محصولاتی است که صادرات آن بسیار ریسک بالایی دارد و هولدینگ سیپان در دوسال اخیر تنها صادر کننده این محصول از راه دریایی در ایران بوده است. یکی از نمونه بارز این سرویس در بندر امام اجرا شده است که به بارگیری و حمل اسید نیتریک پتروشیمی کارون می‌پردازد.

برای دریافت بهترین قیمت و مشاوره تخصصی همین حالا با ما تماس بگیرید: 09134268359

دیدگاهتان را بنویسید

فورمول اسید نیتریک و شیشه حاوی اسید نیتریک آزمایشگاهی