لوگوی سیپان هولدینگ
بازار جهانی میکس زایلین
بازارجهانی میکس زایلین

رشد و بازار جهانی میکس زایلین تا سال 2030

بازار جهانی میکس زایلین در دوران تاریخی بازار ۲۰۱۵-۲۰۳۰، رشد قابل توجهی را نشان داده و در دوره آینده، با یک نرخ رشد سالانه حدود 6.8٪، در حال بهبود است. تقاضای میکس زایلین در صنایع چرم، رنگ، کشاورزی و شیمیایی به سرعت در حال افزایش است، لذا تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان به دنبال فناوری‌های دوستدار محیط‌زیست و پایدار برای تولید این محصول می‌گردند. تولید پایدار میکس زایلین با استانداردهای ایمنی مرتبط بوده و بهبود تطابقی را تضمین می‌کند.

ترکیبات میکس زایلین

میکس زایلین، یک مخلوط تعادلی از چهار ایزومر، C8H10، شامل متا-زایلن، ارتو-زایلن، پارا-زایلن و اتیل‌بنزن است که به طور معمول همزمان از طریق پیرولیز و بازسازی به دست می‌آید. این ترکیب، قابل اشتعال، بی‌رنگ و کمی چرب است و از روش‌های مختلف تولید می‌شود. پارا-زایلن بیشترین کاربرد را برای ساخت PET، PTA، رزین‌های جامد و فیلم‌های PET دارد. این محصول به عنوان جایگزینی مطلوب برای تولوئن، باعث کاهش نرخ خشک‌شدن می‌شود. با عدد اکتان بالا و فشار بخار کم، ایده‌آل برای مخلوط کردن با بنزین و تولید حلال‌های رنگ و کشاورزی محسوب می‌شود.

استفاده در کشاورزی و صنعت

صنعت مخلوط زیلن جهانی در صنایع چرم، چسب، رنگ و پوشش و سایر حوزه‌ها چشمگیر رشد کرده است. این رشد همراه با افزایش عوامل ماکرواقتصادی و تغییرات در نیازمصرف‌کننده صورت گرفته است. پیش‌بینی می‌شود که هند به عنوان پنجمین بازار مصرف کننده بزرگ جهان ظاهر خواهد شد. همچنین، افزایش درآمد سرانه در کشورهای در حال پیشرفت، تقاضای بیشتری برای مخلوط زیلن در این کشورها را پیش‌بینی می‌کند. محدودیت‌های دولتی و قرنطینه‌های سراسری ناشی از بحران جهانی به زنجیره تأمین جهانی آسیب رسانده و باعث کمبود فوری مواد اولیه شده است. این عوامل باعث افزایش قیمت‌های مخلوط زیلن شده‌اند. چین به عنوان یکی از مناطق کلیدی رشد، با ظرفیت‌های نصب شده کافی و فناوری‌های جدید در حال فعالیت است. با این وجود ظهور رقبای جدید در بازار مخلوط زیلن در منطقه آسیا، حفظ تمرکز بر روی منطقه‌هایی که بیشترین سهم بازار را در طول دوره پیش‌بینی خواهند گرفت، امری بسیار حیاتی است. آقای کاران چیچی، مدیر تحقیقات در شرکت مشاوره مدیریت مبتنی بر تحقیقات فعال در ترویج شیم‌آنالیست در سطح جهانی، این نظر را ابراز کرده‌اند.

بازار میکس زایلین و کشورهای پرچمدار

در سال ۲۰۲۰، COVID-19 بر صنایع PET و روکش تأثیر گذاشت. محدودیت‌ها و قرنطینه‌ها باعث متوقف شدن عملیات بسیاری از شرکت‌ها شد، کاهش تولید و زنجیره تأمین فیبرهای پلی‌استری و رزین‌ها را در پی داشت و تقاضای میکس زایلین را تحت تأثیر قرار داد. کاهش فروش در اوایل ۲۰۲۰ تأثیر منفی داشت، با این حال بازار میکس زایلین با برداشتن قرنطینه‌ها تقویت شده است.

منطقه APAC بزرگترین بازار میکس زایلین در جهان است، به دلیل افزایش تقاضا برای فیبر‌های پلی‌استری و رزین‌های پلی‌استری. چین به عنوان بزرگترین تولیدکننده میکس زایلین، همراه با آمریکا و عربستان سعودی، برجسته است. در منطقه APAC، چین و ایران بزرگترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان میکس زایلین هستند.

نمودار رشد میکس زایلین در آمریکا

پیش بینی های آینده

میتوان نتیجه گیری کرد که صنعت مخلوط زیلن جهانی در صنایع مانند چرم، چسب، رنگ و پوشش و سایر حوزه‌ها به صورت چشمگیری رشد کرده است، همراه با افزایش عوامل ماکرواقتصادی و تغییرات در نیاز مصرف‌کننده. پیش‌بینی می‌شود که هند در دوره‌ای که پیش‌بینی شده، به عنوان پنجمین بازار مصرف کننده بزرگ جهان ظاهر خواهد شد. همچنین، افزایش درآمد سرانه در کشورهای در حال پیشرفت، تقاضای بیشتری برای مخلوط زیلن در این کشورها را پیش‌بینی می‌کند. محدودیت‌های دولتی و قرنطینه‌های سراسری ناشی از بحران جهانی، به زنجیره تأمین جهانی آسیب رسانده و باعث کمبود فوری مواد اولیه شده است، که به علاوه قیمت‌های مخلوط زیلن را افزایش داده است. به همین ترتیب، چین به عنوان یکی از مناطق کلیدی رشد، با ظرفیت‌های نصب شده کافی و فناوری‌های جدید در حال فعالیت است. با ظهور رقبای جدید در بازار مخلوط زیلن در منطقه آسیا، حفظ تمرکز بر روی منطقه‌هایی که بیشترین سهم بازار را در طول دوره پیش‌بینی خواهند گرفت، امری بسیار حیاتی است.” این نظر را آقای کاران چیچی، مدیر تحقیقات در شرکت مشاوره مدیریت مبتنی بر تحقیقات تک‌سای و فعال در ترویج شیم‌آنالیست به سطح جهانی، ابراز کرده‌اند.

 

دیدگاهتان را بنویسید